dilluns, 14 de juny del 2010

Juny del 2010, comença l'aventura...


Quan tenia 12 anys, una vegada vaig veure una fotografia magnifica, en un documental sobre els Inuits a Groenlàndia. Aleshores arrel d'aquest fet vaig començar a viure aventures, on jo navegava en kayak amb els Inuits. Aquesta idea la vaig mostrar els meus mestres, i els vaig preguntar si l'aventura de la que els parlava els feia por.
Em van respondre:
Aleshores vaig anar evolucionant aquesta aventura, però sabia que si volia tenir èxit havia de preparar moltes altres, començant pel Montseny, Collserola, o Cap de Creus.

Doncs bé, desprès de moltes petites aventures viscudes amb molts altres petits aventures, avui en dia em trobo vivent un viatge per un altre planeta, aquest es diu Groenlàndia, però abans vaig passar per un planeta també una mica estrany.
Abans de sortir del meu planeta vaig primer despediar-me d'alguns dels meus compatriotes, i després vaig prendre una nau Interestel·lar que em va dur fins el Planeta 3·K·Iceland. Un cop allà una família em va adoptar forçadament, ja que, vaig arribar fins a Moselsbear, poble el costat de Reykjavik a dit, es veu que s'havien adormit.
Durant els 3 dies que tan sols em podia quedar, ja que, havia de prendre una altra nau Interestel·lar cap 4·U·Greenland, aquests nous amics em van ensenyar el seu planeta, des de un volcà que es veu que fa poc va estar donant pel ... durant els últims temps a tot Europa, una Opera Víkinga a la capital de Reykjavik, o contemplar la falla Nort-Americana amb la Europea.
El famos volca treient els ultims fums...
Un super jugador del Barça, Oliver
D'aquesta manera, vaig viure intensament a 3·K·Iceland durant 3 dies, però va arribar el moment que vaig prendre la nau que anteriorment us he comentat per volar cap el planeta desconegut per les grans masses 4·U·Greenland. Durant el vol la responsable de l'oficina de turisme de Qaqartoq (capital del sud de Greenland), em va estar explicant un munt de rondades del planeta.
Anem cap a Narsaq
Doncs bé, vaig arribar a Qassiarsuk, on es troba el Youth Hostel (hostal de l'empresa per la que treballo) on estaré allotjat i treballant durant tot aquest temps. A l'endemà a primera hora varem agafar una neumàtica i navegant a tota velocitat entre els Icebergs durant 2 hores varem arribar glaçats (tot i anar equipats amb 7 capes) a l'inici d'una de les morrenes del gran Glaciar Inlandis (massa de gel que cobreix el planeta). Allà havíem de realitzar una missió traslladar una gran tenda per posar-la el mig del glaciar, i en conseqüència pujar tot de material per avituallar les expedicions.
Aventures sobre l'Inlandis
O sigui, després d'estar dos dies el mig de l'Inlandsis, hem tingut un dia de descans per aquí a Qassiarsuk, on ahir a la nit varem fer una barbacoa a la groenlandesa. Avui he anat a pescar d'on he tret onze peses, tot bacallà i salmó, el cert és que mai havia pescat, i he de dir que he gaudit molt d'aquesta sensació tant primitiva en el que pesques i després satisfàs les teves necessitats fisiològiques.

Demà estaré tot el dia per Narsaq preparant el material per la travessa d'onze dies amb kayak.
La barbacoa de Guies
Observacions:
  • El fet de que el sol no es pongui porto un “colocont” d'horaris.
  • Aquí no hi ha persianes a les habitacions, cosa que fa que em llevi pensant que m'he quedat dormit.
  • Quan et diuen que et toca anar em Zodiac, vol dir en conseqüència posar-se tota la roba de la que disposis.
  • Quan vivia el meu Planeta em pensava que allà existia el Silenci, però ara em dono conta que el silenci aquí existeix però a 1·P·Catalonia, no existeix.
  • Si algú no es fa la idea del que és Groenlàndia, crec que ho podrà entendre amb aquests adjectius: Immens, tranquil, fred, llibertat, naturalesa, harmònic, inabastable...

12 comentaris:

  1. Hola aventurer, no deixes de sorprendre'm cada dia més i tot i que no sé si seria capaç de marxar allà on estàs t'asseguro que ara mateix em fas una enveja bestial. Suposo que pel valor de fer el que estàs fent. Aquestes experiències no les oblidaràs mai, et felicito.
    Gaudeix al màxim!!! i sobretot abriga't, que només de pensar-hi ja m'agafen esgarrifances!!!! aquí el temps està tonto, plou, fa sol, plou, calor, fresca....
    Bé guapo, jo marxo al meu petit planeta on treballo tot l'estiu, una petita bassa d'aigua al Novotel de l'aeroport, una piscina!!!!! faig de socorrista. Una gran abraçada i continuaré veient les teves aventures.

    ResponElimina
  2. Per cert, per si t'aburreixes jo fa temps que vaig fer un blog: elsmeusesports@blogspot.com. El petit problema és que fa temps que no escric en ell.

    ResponElimina
  3. Ismaa!! que wai! quina gran aventura! i aixo que acava de començar! quines fotos mes maques!! deu ser genial estar allà!
    Has aconseguit posar-me els pels de punta imaginat tot el que descrius! Segueix disfrutant!
    Una abraçada molt forta!!

    Joan

    ResponElimina
  4. Es increïble amb la frialdat que dius "demà marxo a fer una expedició d'onze dies en kayak". Jajaja Jo he de pensar el que implica abans de processar la frase! Que fort nanu!!

    Escolta, que tal van sentar els "regalets" a Islàndia? Espero que bé!

    Per cert, una cosa que se m'ha acudit.. la tenda aquesta que he u muntat... no es perillós posar-la damunt del gel? No sigui que es trenqui/fongui/desplaçi??

    Apa, nen, segueix a aquest ritme d'escriure al bloc i la profe aquella de català t'aprovarà amb un 11 sobre 10!

    A difrutarrrrrr!!!

    ResponElimina
  5. Merda, fa coses rares això de Blogger. A l'últim comentari sóc el Pau, suposo que ja ho sabies, però per si de cas.

    ResponElimina
  6. Nen!!!

    Com me n'alegro d'això que estàs vivint! Sembla màgic i meravellós! Espero que posis més fotos com les que hi ha al blog.

    A gaudir,
    Júlia

    ResponElimina
  7. Tete ! Som la Mama i ta germana :)
    Es presios el que escrius i de britat que estem molt contentes de tu. El papa i la resta de familia estan molt orgullosos tambe. Et trobem molt a faltar Isma.

    P.d: quan et vingui de gus tambe podries publicarme algu en el nostres blogg no ¬¬'

    T'estimem molt tete no ho oblidis

    mama i papa: felicitats per la pesca campeon !

    ResponElimina
  8. Ei wapooooo! q maco i quin fred! estic molt contenta de poder anar seguint les teves peripecies, aixi q no deixis d'escriure i cuida't mooolt!
    Una abraçada ben forta,
    Meritxell

    ResponElimina
  9. Hola! quina sort estas vivint un somni! espero q disfrutis de cada combinació de colors ,de cada textura de tot el que t'envolta, dels somriures de la gent d'allà, de les mirades, de la sensació de formar part d'un equip q viu experiències en condicions extremes,..

    Apren molt, aprofita cada segon, cada somriure..

    EEi! espero k tornis e! no facis coses q no hagis de fer. Jo aket estiu m'entrenaré abans de currar. A veure si a la tardor fem mogudes interessants.
    Una abraçada, Marc

    ResponElimina
  10. POLLASTRE records des de COMARRUGA, quan em toca caiac penso en tu i els eskimals

    MArc!!

    ResponElimina
  11. Fantàstic Isma !!!!
    Quines fotos, quins relats, i quina vivencia, ………………… nomes puc dir-te que quan jo sigui gran vull ser com tu, continua assaborint del entorn.
    Una abraçada i fins quan estiguis per aquestes latituds.
    Joan

    ResponElimina
  12. Hola Isma! Som la Neus i el Carles i després de veure't amb aquesta cara de satisfacció, ens agrada veure lo feliç que estàs fent allò que t'agrada i gaudint d'aquest entorn inmillorable. Cuida´t molt i penja moltes fotos, ok?
    Al Carles li ha agradat molt veure el cim que fa moooltsss anys va fer escalant (el Ketil el fiord del Tasermiut)
    Ptnets

    ResponElimina